4

Vänskap

Något som är svårt att få när man är äldre.
När man va lite gick man bara ut i sandlådan, sedan hade man en kompis.

Så äre inte idag, att hitta någon riktig vän är svårt.
Och jag har märkt mer och mer med året att vissa växer man i från .

En annan sak som gör mig otroligt besviken ledsen är när folk säger en sak och det aldrig blir av.

För mer än 1 årsen flyttade jag från Staffanstorp i Skåne till Laholm.
Jag träffade min stora kärlek.
Jag har en vän kvar nere i Skåne som jag träffar då och då, ingen annan har "tagit" sig tiden att träffa mig.

Det tar 1-1,5 timmer med bil eller tåg från Malmö och Lund till mig, tåget går raka vägen .
Har fått ord om att folk ska komma, men inte blivit av .
Något som gör mig otroligt ledsen.

Men de kanske bara är att acceptera läget, att glöma de där borta och leva här och nu ?!?

En fråga som är stor, har jag gjort något fel, eller är det några problem med mig ?

1 Carro:

Amen usch vad jobbigt att läsa :-(
Kram på dig!!

2 Mamma:

Nej gumman inget fel på dej. Känner ingen detta är lika här. När folk blir äldre så blir man latare så är det tyvärr. Vänskap är väldig svår och sårande.

3 Fia:

Likadant här Hanna. Det blir ofta så när man valt att flytta en bit bort från familj och vänner. Sitter i samma båt, men jag skulle aldrig ha gjort annorlunda min kärlek till Jonas är inne på sitt 14 år och han är min bästa vän :) Men saknaden efter familjen är stor ibland. Men så å andra sidan kan det vara jobbigt att ha dem för nära sig. Vänskap finns oxå i hjärtat och i våra tankar inte alltid i fysisk närvaro.Kram på dig vi ses snart

4 Catrin:

Tråkigt att läsa! ;( ibland handlar det om sina egna val! (Nu ser jag till mig själv!) i vänskap gäller det att ge och ta och jag själv har sollat bort många vänner pga att jag inte hinner och att jag känner just det här med givande och tagande inte är på samma våglängd. Det är inte lätt med att finna nya vänner heller och det måste man ha i tanke när man gör sina val. Sen tror jag tyvärr folk blivit för mycket intresserade av internet världen och man sitter hellre hemma i soffan och chattar än att umgås!?!? Ja jag vet inte, liten tanke bara! Kram på dej fina Hanna!